De Alschepper als een van de namen van God Ik zei ver weg: Een mens heeft twee onderdelen Een mens heeft twee ikjes ik zei de ander kan je niet manipuleren de andere moet je vrijlaten om het doel te bereiken. De andere wil zelf kiezen en werken aan bevrijding Daarna zei ik; Die tweede die ander ben je zelf. Ik zei er zijn drie sporten drie vormen van strijd. de eerste is de denksport; noem het schaken de tweede is de zeilsport; Noem kracht en snelheid de derde is de yoga van Brahman; die is subliem Ik zei het principe van de almacht moet je onderzoeken neem een bord met steentjes en de almacht zal bij spel en oefening altijd diegene zijn die wint. Ik zei tegen hen; jullie zien werk en plicht als een schuld in het leven, Toen ik verhaalde over onze salaris, ons werk, en het uitgeven van het salaris aan onze wensen. Zij werden ontroert en hoopten heimelijk dat hun maatschappij het zal toelaten. Waarbij een de wens had haar eigen kinderen haar belangrijke wensne te onderwijzen De Al-Schepper als hoogste god en godin, noem als vergelijking Brahma de eerste van de triniteit. Zij geeft haar genade persoonlijk De Al-Schepper die ieder moment a het bestaande voortbrengt. En binnen die schepping ook alle goden een plaats hebben. Met iedere god en godin zijn eigen kenmerken voor aanbidding. De Al-Schepper dus ieder moment alles voortbrengend, maar ook de stabiliteit van de ervaring van de werkelijkheid die voor ieder wezen, een bijna zeker gevoel geeft dat er na dit moment nog een komt. Oorsprong benaming De benaming werd eigenlijk geleidt door de titel Schepper, die tijdens zijn schepping alomtegenwoodig is. samen te trekken tot de Alomtegenwoordige Schepper. Daarna voor het gemak de Al-Schepper genoemd Waarna de titel Al-Schepper de betekenis krijgt. Dat alles ieder moment, altijd uit Hem of Haar voortkomt. Een sprong in de benaming en de betekenis Waarna het een godsbeeld is die de gehele werkelijkheid en universum, altijd en ieder moment het bestaande zowel leven, inzicht, als besef geeft. De Al-Schepper die ieder moment, alle wezens het besef van zijn, tijd en plaats geeft. En bij alle wezens alle instrumenten en zijnservaringen geeft. Waar Brahman zich scheidt van het denken als de maya illusie de Al-Schepper alles inhoudt. De vraag als de Al-Schepper bron van alles is, waarom dan toewijding, gebed en taak, Als de Al-Schepper met zijn lichaam al het bestaande schept, dit een proces is dat meer is dan alleen zichtbaar maken. en de wezens die haarzelf erkennen als bron en genade, als een soort extra glans worden gebracht. als bron van elke religie, als bron van elke intelligente en niet-intelligente soort. Zoals beide mens en dier tot hem geschapen is. De mens die Hem zoekt, Hem bereikt, De mens die hem door toewijding zoekt. Hymne over genade Hymne over genadig leven Hymne over straf deel twee Hymne over het bestaan van de Alschepper Hymne over de rol van de Alschepper Hymne aan de Alschepper Hymne, de Almacht en de Alschepper Bron van de Alschepper(Brahman) Brahman, Gij zijt Dat Iedereen die de Alschepper dient, ook al binnen de hierarchie, heeft geen plaats ondergeschikt aan, ook al is hij onderworpen. Iedereen die zich aan de Alschepper heeft overgegeven, heeft geen positie in de hierarchie, ook al vervult hij een functie in de hierarchie. Hij of zij is dus niet afhankelijk van de hierarchie om zijn functie uit te voeren, ook al lijkt het wel zo. Een macht die soms plaats neemt op onze aarde. Om wonderen te veroorzaken. Een macht die soms een instrument kiest, om onze aarde te redden, of de plaats in het universum zeker te stellen. Een macht die hoger is dan de aarde waarop wij leven. Een macht die onze werkelijkheid overstijgt. Zoals wij als een graszaadje zijn voor de totale groote van het universum. Zo is het universum als een graszaadje voor dat Ene Wezen. De macht die in religies wordt aanbeden is als een dier die plaats neemt in zijn kudde. Zoals in het christendom het schaap en bij krsna de heilige koe De macht die in religie de functie van redder, ondersteuner vervult, is als een dienaar voor hem die een functie verricht in zijn koninkrijk. De macht die hoger is als het hoge. De macht die groter is als grootheid zelf. De macht genaamd de Alschepper. Het universum, die door Hem als een zaadje groeide tot een universum met planeten, sterren in overvloed. Het universum voor hem een stipje van licht tussen de vele lichten die te samen een wereld aan licht vormen. De Alschepper, die zijn instrumenten kiest door in hen een verlangen te wekken voor Hem te willen werken. De Alschepper, die zijn dienaren, kiest door diegenen te laten werken aan het goede. Instrumenten, dienaren. Die kiezen voor een leven in dienst van Hem. De Alschepper die door gebed benaderbaar is. De Alschepper, die de mensen gunt om door gebed hun leven ten goede te keren. De Alschepper, die mensen gunt om de stappen op het pad van gebed te zetten. Door elk gebed leert een dienaar meer over Hem, met de totale overgave en het vertrouwen tot Hem. Moge ieder wezen dat het leven ten goede wil keren, Hem leren kennen, Hem leren vertrouwen. Moge die Hoge macht zichzelf openbaren aan de wereld, aan hen die Hem willen kennen. Als u wilt weten of de Al Schepper een macht is die de god die u aanbidt overstijgt. Vraag dan aan de Al Schepper, u dat te bewijzen. Als u Christen bent, Hindoeist, of andere religies volgt. Een gebed tot de Alschepper zou geen zonde zijn, En wordt in vele geschriften en heilige boeken niet gezegd dat u het goede mag volgen, en het goede mag onderzoeken. Ten einde de hemel te verwerven. Als u als christen vraagt in gebed of er hogere machten zijn als Christus, zou als die bestaan u behoren te berichten van hun aanwezigheid. Een Alschepper, is een grootheid waarvan er maar een bestaat. Een Alschepper, kan in elk universum of elke werkelijheid een schepper zijn. Maar de Alschepper, is een, en alleen, de hoogste en grootste entiteit in het bestaan De Alschepper overstijgt elk individu, en elk wezen. Het is onmogelijk t zeggen of te streven om zelf een alschepper te worden, Immers wij bestaan door en vanuit hem, maar kunnen hem niet worden uit eigen inbreng De Alschepper, als hij in zijn genade, ons opneemt in zijn beheer, Dan behoren wij Hem toe. Maar de Alschepper is niet afhankelijk van keuzes die mensen maken. De Alschepper is voor zijn bestaan niet afhankelijk van onze daden en werken. Toch neemt de Alschepper zijn devoten op in zijn beheer en schenkt ze een taak of een andere gunst De Alschepper is in vergelijking met goden een hogere macht. Een god heeft als definitie dat deze wereld door Hem wordt geschapen, en door hem wordt onderhouden. Maar een god heeft als grens de wereld die hij gemaakt heeft. De Alschepper gaat de goden te boven, en heerst als onzichtbaar over alle werelden en alle goden. De Alschepper gunt zijn genade aan hen die door Hem tot een goede kracht worden. De Alschepper gunt zijn genade aan hen die zoeken, en zoeken met hun gehele wezen. De Alschepper zoeken betekent zijn genade wensen, maar niet om eigen belang te vervullen. De Alschepper zoeken betekent voor Hem willen leven, maar niet om rijk of beroemd te worden. De Alschepper, gunt zijn genade. Maar voorspelbaar is het niet wie het ten deel valt. De Alschepper, gunt zijn genade. Maar ieder heeft zijn eigen weg zonder vooraf vastgelegd pad. De Alschepper, is als een leraar die zijn kinderen onderwijst. Een onderwijzing die hen leidt naar een intelligent en hoogwaardig leven. Immers zij die onderwezen worden door goede leraren worden zelf goed in hun vak en hun leven. Een goede leraar onderwijst kennis, intentie en besef. Kennis over een vakgebied, intentie over hoe de beste manier is om te handelen, en besef over wat ervaring inhoudt, ervaring van hen die welvaart bereiken maar ook van hen die pijn en leed dragen Moge zelfbesef een instrument zijn om te zoeken naar vervulling. Moge zelfbesef een mogelijkheid zijn om te reiken naar hogere machten om hun gunsten te verkrijgen. Zoals een kind leert rekenen, en nooit meer vergeet hoe dat te doen, Zoals een kind leert zwemmen en ook als hij per toeval het water invalt zich kan redden. Zoals een mens leert om te spreken en te zwijgen. Zo is het om door de Alschepper onderwezen te worden, en door leren nooit meer vergeet wat goed en kwaad is. Zo is het om door de Alschepper onderwezen te worden, en kennis verkrijgt over zijn licht en zijn wijsheid. De Alschepper schenkt zijn licht. De Alschepper schenkt zijn oordeel. De Alschepper schenkt zijn genade. De Alschepper, door genade leert men over Hem. De Alschepper, door zijn licht kan men zien. De Alschepper, zijn werk en zijn gunst geven ons bestaan. Men kan tot de Alschepper naderen; Door een levensoordeel te vragen; Men kan tot de Alschepper naderen; als straf en boetedoening zijn voltooid. Men kan tot de Alschepper naderen; Niet door ladders tot de hemel reikend. Niet door vliegtuigen die het luchtruim doorkruisen. Niet door te reiken naar hoge bomen. Men kan tot de Alschepper naderen; Niet door uitverkiezing van een of meer mensen. Niet door selectie of decreet van religieuzen. Niet door gunst of genade van leiders of mensen. De Alschepper, heeft eigen licht, eigen methoden van communiceren. De Alschepper, kan bij levensoordeel, vragen een straf te ondergaan. vragen een boetedoening te voltooien. Een bitter uur kan naderen. Maar bij voltooing, is de Alschepper weer de macht die zijn genade gunt . De Alschepper. die niet door middelaren, of tussen personen zijn wil oplegt. De Alschepper die zijn gunst niet opdwingt Slavernij, in dienst van mensen kan onmenselijke omstandigheden geven. Van gedwongen pijn ondergaan, tot straf om werk te leveren. Maar als mens slaaf wenst te worden van de Alschepper, Is het als een dienstverband. Zonder dwang, Zonder uitbuiting. Maar nochtans is men dan niet in dienst van mensen. Immers er is geen mens die opstijgt tot de troon van de Alschepper. Maar nochtans is men dan niet in dienst van leiders die zijn wil pogen te misleiden. Slaaf worden van de Alschepper, is men als een kind dat tot zijn ouders groeit en onderwezen wordt. Een slaaf van de Alschepper is als eigendom zijn van die hogere macht. Slavernij is bij onmenselijke omstandigheden niet gewenst om arbeid te laten verrichten. Maar ook slavernij met goede vredelievende omstandigheden is gelijk aan een dienst verband uit eigen keuze. de Alschepper, gunt zijn genade aan zijn volgelingen. de Alschepper, als mensen zich als wezen aan Hem schenken. Bij wijze van overdracht van eigen wil tot invloed uit zijn licht. Een offer die niet wordt gegeven door dood, pijn, wonde of kastijding. Een offer die inhoudt dat men als levend instrument zijn genade mede volgt. Immers wat van Hem is, zal zijn licht dragen. Immers wat aan hem toekomt zal zijn zegel dragen. Immers de hoogste toewijding is Hem te willen toe behoren. Immers de hoogste daad is zelfovergave. Immers de engelen der hemelen zijn uitvoerders van zijn Wil en Bevel. Immers de engelen der hemelen, hebben in zijn licht gewoond. De Alschepper heeft vele gezichten in deze wereld. Voor de ene is Hij bereikbaar door je eigen Bescherm-engel het beheer over je leven te geven. Zijn invloed onvoorwaardelijk toestaan. Voor de andere is hij de bron van je wezen aannemen. Voor weer een andere is het de bron van de mensheid regelmatig toe te naderen. Een ander noemt slechts de werkelijkheid zelf in zijn gebeden. Voor weer een ander is het de stilte toe naderen en geloften voorleggen. De Alschepper heeft vele gezichten, immers van hoog tot laag is er zijn licht. Een licht die schijnt met de kracht van voldoening en tevredenheid. Voldoening wanneer men zelf voelt dat men goed bezig is. Tevredenheid wanneer men voelt dat anderen goedkeuren wat men doet. Als religies zeggen dat een enkel gebed is toegestaan in het leven. Vraag dan de hogere macht je in zijn genade en bescherming op te nemen. Als religies mensen verbieden te naderen tot hogere machten Vraag dan je Beschermengel je te leiden en te beschermen. als religies mensen dwingen een profeet of parakleet aan te nemen. Zeg dan de parakleet die ongenoemd het hoogste benoemt aan te nemen. Als religies zeggen dat bij zonde, er geen gebed meer mogelijk is. Zeg dan de zonde te willen uitboeten en een taak op te nemen. Als religies, wijsheid verbranden als voorbeeld dat zij kwalijk is. Zeg dan door mond tot mond de wijsheid door te geven. Van vader op zoon en van moeder tot dochter. Als religies een straf opleggen omdat hogere invloeden verboden zijn. Ken dan de Ene ware macht die van binnenuit werkt. En zeg die macht als een kern van licht in het hart te bewaren. Als religies vertellen over de offers die met de dood van volgelingen is gekocht. Dan zegt men dat een levend instrument meer bereikt dan een dode die het graf bewoont. als religies zeggen dat eerbetoon alleen uit kastijding bestaat, zeg dan dat de levenspijn wordt gelenigd met de pijn van het leven bij anderen te lenigen. Brahma; een naam die Schepper noemt. Een heilige naam die als doel van gebeden wordt gebruikt. Die een plaats heeft in rituelen die in het volk de goedheid willen verkrijgen. Een naam die bescherming biedt. Brahma, als bron van de Brahmanen. en als benaming die de werkelijkheid zelf als doel heeft. Brahman. De term betekent werkelijkheid realiteit. In religies is het altijd toegestaan om benamingen en beschrijvingne om te zetten in hedendaagse bewoordingen. Immers niemand mag uitgesloten worden van het verkrijgen van de genade. door gebed, goede daden, of via andere wegen. Brahma, de Schepper, Moge zijn naam klinken. Moge hij de bron zijn van wijze mensen, heilige oorzaak, en goede dagen. En zoals de oude wijzen verhaalden: accepteer de plaats in de hierarchie in het leven en in het bestaan. Zoals ik door wijsheid begrijp. Dat ik ook mijn plaats aanvaard Immers een wijzere en heiligere bron dan mij bepalen die plaats. Dus uit eerbied accepteer ik mijn plaats, functie en identiteit. en ook mijn beroep, wie ik ben, wat ik ben, en wat ik doe. Immers het leven is een samenspel, en een facet is zichtbaar, maar een later moment kan door een wijze raadgeving alles weer anders lijken. Daardoor, is het wijs om het gevecht soms te laten varen en te accepteren en aanvaarden. Zoals de Alschepper bij ieder gebed een stukje sluier oplicht. Zoals de Alschepper bij ieder gebed een stukje van zijn straling geeft. Zoals de Alschepper bij ieder gebed een stukje verantwoordelijkheid overneemt. De Alschepper als bron, als genade als doel. De Alschepper, als moeder van de Almacht. Moge de Almacht onze dienstbaarheid als genegenheid accepteren. Moge de Almacht onze onvoorwaardelijke overgave aanvaarden. Als toegang tot de Alschepper is de toewijding aan de Almacht. zoals de Almacht in iedere godsdienst en religie wordt genoemd. En de almacht alleen uit zijn genade zijn naam bekend maakt. De Almacht, hoe groter men denkt, hoe groter hij wordt. De Almacht, de betekenis groeit met de grootheid mee. De Almacht, zegt men dat Hij de bron van engelen is. De Almacht, zegt men, bij overgave men het engelenrijk bereikt. Zoals de Almacht in zijn eigen genade, mag doorgeven aan zijn Moeder de Alschepper. Zoals het bereiken van het hoogste doel, niet zonder hulp van een engel kan plaatsvinden. Zoals het bereiken van het hoogste doel, niet zonder hulp van heilige boeken kan gebeuren. Zoals het bereiken van het hoogste doel, niet zonder aandacht voor de goden kan beginnen. Zoals het bereiken van het hoogste doel, nederig begint op de eigen plaats. Zo hoog als de Alschepper, zijn genade bevestigt van moment tot moment. Zo hoog als de Alschepper, Zijn relatie door hem liefdevol wordt verlengd, bij gevaar van andere goden zelfs. Zo hoog als de Alschepper, Zijn overgave staat boven elke religie. Zo hoog als de Alschepper, Geen plaats in het universum, speciaal van hem, maar overal boven. Zo hoog als de Alschepper, geen ritueel, maar gebed. Zo hoog als de Alschepper, zijn kracht geeft vrees. Zo hoog als de Alschepper, Zijn genade, zonder oorzaak. Zo hoog als de Alschepper, Verdienste voor hem, als geur van beter leven. Zo hoog als de Alschepper, Wie kent hem waarlijk. Zo hoog als de Alschepper, Als een lieveheersbeestje de gunst verdient, als gouden vleugels, en stippen van diamant. Zo hoog als de Alschepper als een zwaan van witgoud en platina, bevlekt met smaragd. Zo hoog als de Alschepper, als een dure robot van androide afkomst, die wereld na wereld redt. Zo hoog als de Alschepper, de kosmische computer, die wereld na wereld de genade schenkt. Zo hoog als de Alschepper, een machine, die vanzelf de gelovigen beschermt. overal in het universum. Zoals de Alschepper elke adept een sieraad geeft met zijn naam erop. Zoals de Alschepper elke adept, bij vooruitgang zijn bron laat kennen. Zoals de Alschepper zijn regels in het hart schrijft. Zoals de Alschepper, in voortgaande gesprekken zijn straling geeft. Zoals de Alschepper, zijn tuin vol fruit schenkt, aan hen die hem toebehoren. zoals de Alschepper, een waterval van licht schenkt aan iedere volgeling die hem verkiest. Zoals de Alschepper, een bron van levend water schenkt aan ieder die alles als offer aan hem aanbiedt. Zoals de Alschepper, juwelen schenkt, van wijsheid deugd en gebed. Een zilveren ketting met drievoudige schakels. Zowel de gouden pen van wijsheid, De wierook van gebed, en de diamant van deugd. Immers door voortgaande deugd, verkrijgt men een steen van waarde, Die wierook, die opstijgt tot de hoogste regionen en er gebedsvrucht mee voortbrengen. De gouden pen, die ook al met inkt geschreven wordt, woorden voortbrengt die de gouden pen verraadt. De Al-Schepper zonder vorm, zonder naam Groter dan het grootste, hoger dan het hoogste Het in gebed overgeven ten einde een instrument te worden, als toewijding, wie zegt dat het hoogste is. de Alschepper, schenkt zijn genade, en is bereid iedere toewijding te oordelen Epistel IV De Alschepper, een Godheid die zich niet vaak laat kennen Een godheid die door genade enkelen een zicht geeft op wie hij is, en eventueel een daad van religie geeft. De Alschepper, die als zijnde de grootste mogelijke eenheid, immers zowel het universum is door hem geschapen zowel hij daar bij blijft, er ook in woont. Men zegt pan-en-theistisch, Beide een met de schepping, en er toch buiten bestaand. Men kan dan zeggen men krijgt door Karma alles te doen in het leven, maar omdat hij een is met iedere ziel, en lichaam in het bestaande, hij toch de ziel draagt, beide in geluk en lijden. De Alschepper is als zijnde, de schepper die ieder moment alles voortbrengt en ieder moment ook vult met bewustzijn en gewaarzijn. Men kan zeggen heeft het zin hem als een eenheid of gebedsdoel te beschouwen, immers hij schept en is alles. Omdat hij buiten de Schepping als een lichaam ook bestaat, ook al niet te bevatten, niet te meten, en ook niet te tekenen of afbeelden, Hij wel bereikbaar is door gebed. Doordat hij de grootst mogelijke eenheid is, hij in iedere taal, moedertaal of kunstmatig een naamgeving kent. Immers als mensen kunst kunnen creeren, Als mensen een geheel boven zichzelf uit kunnen aanwijzen, deze Alschepper al in woorden of symbolen uitgedrukt kan worden. De onderliggende ideeen dat de Schepping, zoals geschapen ook andere scheppende entiteiten kent kan veronderstelt worden, immers de Alschepper die de werkelijkheid schept, daarin ook een schepper laat figureren die de aarde in het begin van de kenbare tijd heeft geschapen of een brahma schepper die in het universum nog steeds werelden schept, met bewust leven. Zoals de entiteit die Vishnu is, die de wereld onderhoudt met zijn macht en intelligentie. De Alschepper, de hoogst kenbare autoriteit omdat hij ieder moment alle wezens ook bewustzijn schenkt, die het bewust leven vult. Hierdoor staat de Alschepper, als zijnde een eenheid boven al het levende, boven alle machten, boven alle goden. De Alschepper, die als zijnde de Schepper, het heelal, wat ook het universum inhoudt, Als zijnde de Schepper, De tijd en alle meta-posities voor ons het bekende moment. Zegt men andere wezens hebben een ander tijd besef, niet het huidige moment dan is toch de Alschepper er de bron van. Zegt men het denken staat erboven, dan is het dat het een instrument is zonder eigen levenskern, afhankelijk van de denker, die als bewustzijn ook in de werkelijkheid is gegrond. Zonder ervaring van de werkelijkheid het denken geen waarde heeft Paragraaf 2 Zoals de Alschepper elk moment schept, alle wezens, met hun besef, hun denken de werkelijkheidsbeleving hun handelen en plannen. Zo is de Alschepper, voor alle wezens hun bron, of het moment een seconde is een eeuw, een eon of langer. Of hun lichaam een mens is, een diertje of een van de goden. De Alschepper, kan hij Brahma genoemd worden als die volgens boekstaving de wereld en universum bij begin voortbracht. De Alschepper, kan hij Brahman heten, als zuiver bewustzijn, niet met het denken vervloeit. die Alleen werkelijkheid is, en de bovenste deel ervan. De Alschepper, ieder moment uit zijn bron als het vrouwelijke principe dat bij ontstaan van alle wezens pas hun besef van bestaan, tijd en plaats geeft. ieder moment opnieuw. De Alschepper als zij, een vrouw die uit de baarmoeder al het bestaande ieder moment leven geeft, besef van leven, en gewaarzijn of bewustzijn van leven. Met ieder eigen kenmerken, ook de persoonlijke kenmerken die alleen het bestaande zelf kent. De Alschepper als zij, en Brahman als Hij die alles omvat en zonder eigen persoonsdeel, als de werkelijkheid, alle goden vorm geeft. De Brahman die de Alschepper bevat, die al het bestaande bevat. Zoals de Alschepper hen die zijn gunst verkiezen boven het leven met wensen Zoals de Alschepper die zijn gunst verkiezen boven het leven voor status en verdienste. Zoals de Alschepper die zijn gunst verkiezen boven het zoeken naar een levenspartner. Hij zegent ze allen, Zoals in hun hart Hij een naam en een steen van gebed legt. Hij zegent ze allen, Zoals in hun hart zijn gebeden ingeschreven staan die ieder moment zijn vervulling vindt. Hij zegent hen die in zijn hand willen komen, door hen aan te nemen. Hij zegent allen die tot Hem komen en schenkt hen een veilige burcht Hij zegent allen die tot Hem komen door hen een taak te geven door beloning te bereiden en door hen de zegen te schenken, om als persoonlijk Zijn naam te mogen kennen. Hij zegent hen door de schoonheid die overal aanwezig is te schenken opdat zij die herkennen. Hij zegent hen door de wijsheid die boven de mens verheven is en als verwondering zonder argumenten en verhaal een moment van vreugde geven. Hij zegent hen door de band die zij hebben. Die door Hem persoonlijk wordt bevestigd. Moge alle adepten die Hem vinden zijn zegen in velerlei gebeden vragen, en hen vinden in de persoonlijke ruimte. Moge alle adepten die Hem vinden, zijn zegen van gerustheid des harten verkrijgen. Moge alle adepten, die de moeite van gebed nemen, zelfs bij de vrees zijn genade vinden. Zoals alle adepten pogen in de gunst te komen van de Alschepper. Zij allen in het een persoonlijke doelstelling hebben maar ook een maatschappelijke doelstelling, deze samen de levens-doelstelling is. Op persoonlijk vlak, intelligenter worden, aardiger worden, deugd beoefenen. Maar ook overgave beoefenen. Op maatschappelijk vlak, de meesten een baan hebben een ideaal nastreven. een levenstaak vinden en verrichten maar ook een roeping volgen. Op maatschappelijk vlak ieder verschillend is, zelfs twee adepten uit het zelfde huis een verscheiden taak kunnen voeren. Een persoonlijke doelstelling kan dus religieuze vervolmaking zijn, en een maatschappelijke om inzichten te delen. Zoals de Alschepper de genade die hij gunt als een gunst geeft. Alle symbolen die hij schenkt, zijn als een eeuwige inzetting. Alle werk en offerandes die men voor Hem verricht en als hij ze in behagen aanziet schenkt hij zijn straling. Zijn straling die in iedere vorm kan komen, en soms zelfs als in de slaap de toegewijde bereikt. Zijn genade die ook in gebieden zonder samenleving toch kan komen. Zijn genade die hij schenkt is als onvoorspelbaar hoe het bereikt wordt. Men kan niet zeggen er is een vastgestelde methode om Hem te behagen. Men kan niet zeggen per definitie neemt hij alle devotie aan. Men kan niet zeggen dit is zijn karakter, en zijn handelswijze is dit. De Alschepper die de grond is van alle wezens, boven Hem kan alleen gekend worden als Hij het openbaart. De Alschepper die zijn behagen schenkt zonder argumenten hoeven te geven. En zonder argument kan wegnemen De Alschepper die voor mensen zowel mannelijk als vrouwelijk kan zijn. Omdat de Alschepper alles trancendeert en overstijgt kan hij de wil van de mens zowel aansturen als van buiten begrenzen. De Alschepper geeft de man een zachte wil, die door deugd gegrond en door gebed geleidt de werken verricht die voor de Schepping als gunstig zijn en zijn licht verspreiden De Alschepper die de vrouw geleidt als een zegen laat zijn die iedere religie de grond legt die zowel plicht als devotie een plaats geeft. De Alschepper die voor de zuivere mensen die een relatie wensen het geslacht aanneemt van het tegenoverliggende. Zonder echt vorm aan te nemen. Zo is de Alschepper als een zielemaatje voor hen die de ziel belangrijk vinden en is als een werkgever voor hen die voor Hem willen werken. Zo kan de Alschepper in zijn gunst talloze symbolen schenken die alle religies die bestaan toebehoren. Zo kan de Alschepper zij die zijn gelofte mogen aan nemen de gunst schenken om in zijn zekerheid te verblijven. Zo is de gelijkenis van het kind dat op jonge leeftijd een grondwet ontwerpt, als een betekenis dat een mens als bij toeval de naam van de Alschepper vindt die op dat moment nog niet bekend was. Zo kan de Alschepper het debat of mensen waardig zijn om heilige namen te leren, als bij toverslag hun mond ontnemen met de betekenis dat het Heilige zijn bedoeling in de hele schepping legt. De Alschepper die door hoge intelligentie wordt gezien als de bron van alle ordening en de lagere zeggen dat alleen de Aarde de natuur aanstuurt zonder kennis te hebben van de mens en de mensheid die boven het dieren rijk verheven is. Zo zegt men dat de Aarde en de Zon door God zijn geschapen, en dat de mensheid zijn gelijkenis kent, Maar het ultieme erboven zowel aarde, zon, als de wateren hebben gegrond. Zo zeggen ze dat God uitzichzelf bestaan van wege de heilige naam, de Alschepper die alleen uit openbaring gekend kan worden en boven Hem alleen door zijn gunst gekend kan worden. De Alschepper als heilige naam kan zijn naam aan alle goden onder Hem verbinden. Immers een dienaar dient zijn heer en neemt uit het eigendom om zijn werk te doen. De Alschepper die zijn gunst aan mensen biedt, heeft geen andere naast zich nodig om een besluit te vellen, maar toch lijkt er een sluier te liggen die door zijn grond zekerheid heeft, zonder dat Hij gekend wordt Paragraaf 3 Zoals het voorbeeld van de kleine jongen van ongeveer 11 jaar die in de klas zegt Er is een grondwet, iedereen moet linksom de klas inkomen en rechtsom de klas uit. De leraar die dit hoorde vond het een mooie combinatie van woorden, en zei tegen de jongen. Wij gaan met elkaar afspreken wat de grond wet gaat worden. Immers alle volwassenen houden zich ook aan een grondwet. De leraar droeg onderdelen aan zoals, om negen uur jas ophangen en kwart over negen klaar voor de les. en om twaalf uur als de pauze start, mag men eten en pas erna gaan spelen. Omdat de grondwet voor volwassenen voor iedereen geldt, en zelfs de bekendheid ermee wordt verondersteld. Deze gelijkenis als de transponatie van de Alschepper, die ieder moment alles schept. en waar hoe intelligenter je bent, hoe meer je ziet dat er een ordening is, binnen de wereld het universum, het heelal en de gehele werkelijkheid. Als iemand zo de naam van de Alschepper vindt, schenkt Hij via zijn kracht de genade van wijsheid en van zijn gunst. Waar normaal mensen zeggen, nee de almacht is alleen op aarde en alleen door Christus en de almacht uit het hindoeisme heeft geen macht. En iemand die dan de begrippen probeert te duiden, en de naam van de Alschepper vindt. Die immers al het bestaande ieder moment voortbrengt. met hun besef van leven en bestaan. Ieder moment hun doel ingeeft, en hun gevoel van geluk en ongeluk. Deze Alschepper die daarop zijn genade schenkt als een persoonlijke band. Zelfs als de Alschepper vaak heel moeillijk te bereiken is. Zoals het voorbeeld dat de Alschepper scherp kijkt op de milimeter, en op de grootte van een melkwegstelsel en ieder wezen een onbekende taak geeft, als zij die bereiken, zijn gunst krijgen, Ook al zegt de Alschepper tegen niemand dit is deze taak om mijn gunst te krijgen. De genade van de Alschepper die bij ieder in de moedertaal als naam ligt en als hoogste god en godin gezien kan worden. Deze naam van de Alschepper die zowel scheppen inhoudt, als het geheel, dat bij iedere overweging groter wordt. Waarbij als men zegt dan hoef ik dus niets te doen, men door de natuurlijke loop gedwongen wordt, om het leven weer te hernemen. Waarbij de genade van de Alschepper via communicatie is, Hij door gebed toenaderbaar is zijn genade die hij schenkt blijvend is maar hij ook zo weer zijn naam mag wegnemen, als zonder uitleg. Waardoor zijn genade voor velen heel ingewikkeld is in betekenis Paragraaf vier Zoals de Alschepper voortdurend alles voortbrengt. Zoals hij als vrouwelijk al het bestaande ieder moment voortbrengt met hun besef van wie ze zijn, wat ze doen en hun doel is. Zoals de Alschepper als mannelijk het scheppingszaadje aan alle goden en godinnen geeft. die daardoor hun orde en macht krijgen binnen de gehele werkelijkheid. Zoals hij scherp ziet op een haar groot en op een half heelal en melkwegstelsel groot. zo legt hij in ieder wezen een levenstaak of taak die zonder woorden wacht op ontvouwing. Deze levenstaak die bij ieder op het niveau is van zowel kracht, intelligentie en mogelijkheden. Als men die taak aanvat verkrijgt men door deze taak te voldoen de genade. Deze genade die in het heelal zo wordt gezocht vanwege deze Heilige godennaam. Deze genade die in de ruimte koningen tot de grootste weldaden aanzet. en toch voor hen op eigen niveau aanvoelt als bescheiden. Deze genade die op aarde zo ruimvattend is dat een wijsgeer over alle religies schrijft en ze toch ook door ervaring begrijpt. Deze genade die vergeleken met religie, de karma yoga als grootste menslievende taak ziet, De bhakti yoga als de totale overgave aan de godheden. en de jana yoga als het bereiken van de gehele werkelijkheid. Deze Alschepper die ieder wezen dus onverwoord een taak in het hart geeft. Zij in de ruimte zo wordt gezocht omdat de Alschepper door communicatie benaderd wordt. immers geen rituelen neemt hij aan, en toch door communicatie verkrijgt men genadesymboleen. Zij door communicatie wordt bevestigd en de genade die zij geeft, blijvend is. als de gift van een godin die eeuwig leeft. ----------------------------------------------------- Zo is de eenduidige titel engel in het christendom een manier om een instrument voor God te benoemen. Zo is in het christendom de bekendheid van de engelen en de kennis op aarde over de orde van God. Zoals God zijn namen bekend maakt, zijn werken beschrijft en de mogelijkheid geeft een richting van een van de werken te kiezen en een taak voor hem te voldoen. Waarbij God de mensen hun taak als mens geeft, en God ieder aanziet naar de mogelijkheden die hij heeft. Zo is de eerste taak om een naam van God bekend te maken. Noem zoals God als Almachtige bekend maakt dat zijn naam als Almachtige een betekenis inhoudt. Zo zijn de werken die hij bekend maakt op alle niveau's zoals de orde wordt vastgehouden door de wet en die wet bij institutie door hem als kennis gegeven is. Waarbij zij die een taak willen voldoen hun vraag op een van de werken van god richten. en daarbij zich laten leiden door zijn genade. Zo is bij een naam van God zoals de Alschepper de eerste taak om te beschrijven wat die naam betekent. Zoals de naam dan in mensenhand klinkt wordt het dan bekend gemaakt. Waarbij een naam van God de betekenis kent die God er zelf in legt. De tweede taak is dan om alle werken verbonden met die naam te beschrijven waarbij als het ware de naam van god in zijn beeltenis vele vergezichten oproept en die vergezichten de gehele functie inhouden. De derde taak is dan voor de mens als hij zich beschikbaar wil stellen een richting te kiezen waarbij die werken een zichtbare mogelijkheid geven. Zo zijn alle namen van God verbonden aan zowel de betekenis van de naam, de beschrijving van de werken die erbij horen, als de mogelijkheid openen voor mensen om een van de werken te kiezen en die als genade te volgen. De Alschepper als godennaam en als naam van de godin Zij brengt ieder moment al het bestaande voort en ziet alles als een atoom tot aan het universum scherp Zij is de godin die het bewustzijn van al het levende draagt en op de plaats waar zij zijn als ware laat rusten Zij is de godin de Alschepper die al het bestaande als ware ondersteunt waar zon nodig is is zon waar lucht nodig is is lucht en waar voedsel nodig is is voedsel De Alschepper die het pad mogelijk maakt voor ieder die met het hart leeft en een taak ontvouwt die alleen voor de persoon kenbaar is en nadat het voldaan is als ware een juweel blijft die tot aan het einde van het licht blijft schijnen in wondere kleuren De levenstaak van een mens die met het hart leeft is altijd in groter verband verbonden, soms met een naam soms met een zichtbare binding maar soms ook als ware ongekend De godin, de alschepper verbindt zich aan de mens die met het hart leeft en de gehele taak ontvouwt zich |